Wdrożenie i konfiguracja GA4
Wdrożymy dla Ciebie Google Analytics 4, aby żadne kluczowe dla Twojego biznesu dane nie zniknęły po przejściu na nowe narzędzie.
Jak możemy
pomóc Ci z GA4?
Wypełnij formularz i porozmawiajmy!
Poznaj lepiej GA4
Lepsze poznanie ścieżki użytkownika
Google Analytics 4 ma przewagę nad Universal Analytics, ponieważ pozwala na tworzenie o wiele dokładniejszych raportów niż dotychczas. Sposoby pomiaru danych uległy zmianie, aby jeszcze dokładniej przedstawiać zachowania i ścieżki użytkowników.
Nowy sposób zbierania danych
GA4 opiera się na zdarzeniach, a nie sesjach, umożliwia eksplorację oraz wykorzystuje machine learning do modelowania danych na temat zachowań i konwersji. W ten sposób pozwala prowadzić precyzyjną analitykę i zestawiać ze sobą szereg danych.
Identyfikacja klienta
GA4 wykorzystuje ciasteczka, user ID, a także Google Signals. To ostatnie pozwala rozpoznawać użytkowników zalogowanych do usług Google pomiędzy różnymi urządzeniami, co daje bardziej realny obraz odwiedzających.
Czym jest Google Analytics 4?
Google Analytics 4 (GA4) to nowsza wersja znanego narzędzia wprowadzonego w 2012 roku, jakim jest Universal Analytics (UA). Od tego momentu minęło sporo czasu, a wymagania zarówno użytkowników stron, jak i ich właścicieli przestały być zaspokajane przez UA.
Nowa odsłona Analyticsa, czyli GA4 to potężne narzędzie analityczne. Prowadząc działalność online, niezależnie czy używamy do tego stron internetowych, czy aplikacji, rozwiązanie to pozwala nam gromadzić dane, estymować je, tworzyć raporty i co najważniejsze bazować na nich w podejmowaniu kolejnych kroków w biznesie, oferując przy tym większą dokładność i kompatybilność w analizowaniu zachowań użytkowników.

Wdrożenie GA4. Co się zmieni w Twojej analityce?
Zdarzenia zamiast sesji
GA4 nie wykorzystuje sesji jako podstawy mierzenia zachowań użytkownika tak, jak było to do tej pory w UA. Nowa wersja narzędzia opiera się na zdarzeniach, co pozwala precyzyjnie śledzić zachowanie strony, kliknięcie buttona, rozwinięcie tekstu lub dokonanie transakcji. W GA4 każde zdarzenie użytkowników na stronie i w aplikacji mobilnej. Dzięki zdarzeniom możesz analizować niemal każdy krok - scrollowanie może wykorzystywać więcej parametrów, a same sesje nadal pozostaną dostępne jako jeden z wymiarów.
Universal Analytics

Google Analytics 4

Identyfikacja użytkowników
Wdrożenie i poprawna konfiguracja GA4 pozwalają spojrzeć na ścieżkę użytkownika w zupełnie nowy sposób. GA4 wykorzystuje m.in. cookiesy, ale także identyfikatory nadawane zalogowanym użytkownikom (tzw. User ID, które są teraz efektywniej używane niż w UA) oraz Google Signals, które pozwala identyfikować użytkowników pomiędzy urządzeniami oraz dokładnie badać ich zachowanie. Dzięki temu możesz analizować ruch z aplikacji i strony w jednym miejscu oraz odtworzyć całą ścieżkę zakupową, a następnie zlokalizować jej najmocniejsze i najsłabsze punkty.
Nowe podejście do danych
GA4 wprowadza nowe modele atrybucji i strategie analizowania informacji, a także wykorzystuje modelowanie danych. Dzięki temu możesz łatwiej określić najbardziej rentowne źródła ruchu, analizować zachowania poprzedzające transakcję oraz mierzyć przychody z wielu transakcji realizowanych przez tego samego użytkownika. Strumienie danych pozwalają zestawiać ze sobą wiele różnych informacji i analizować je z różnych perspektyw.
Eksploracje
Nowa funkcja w GA4 to eksploracje, które pozwalają zestawiać ze sobą szereg danych. Dzięki eksploracji sekwencji ścieżki możesz wizualizować kroki Twoich użytkowników, dzięki eksploracji kohort analizować zbliżone do siebie grupy klientów, a dzięki eksploracji swobodnej tworzyć kompleksowe wykresy, tabele i mapy. Wdrażając GA4 dla Twojego biznesu, skonfigurujemy również eksploracje, aby raporty już na Ciebie czekały.

Anna Szewczyk, Junior Web Analyst
Moim zdaniem, jako analityczki, dużą zaletą GA4 są eksploracje, bo dają możliwość tworzenia nawet bardziej skomplikowanych raportów już w narzędziu. Fakt, że można modyfikować raporty standardowe, dodawać i usuwać je z panelu, dzięki czemu narzędzie można spersonalizować pod konkretne potrzeby, jest ogromnym ułatwieniem i rozszerzeniem wspierającym naszą pracę każdego dnia
Konfiguracja GA4 po automatycznej migracji z UA
Co, gdy mam źle zaimplementowane GA4?
Google umożliwia automatyczną migrację z Universal Analytics do nowej wersji narzędzia, jednak taki sposób wdrożenia GA4 może sprawiać, że nie wszystkie dane będą zbierane poprawnie lub ich analizowanie będzie znacznie utrudnione.
W MBridge nie tylko uruchamiamy analitykę od podstaw, ale także oferujemy konfigurację GA4, wprowadzając szereg zmian i poprawek zgodnie z potrzebami Twojego biznesu. Nawet jeśli na Twoim koncie dokonano już automatycznej migracji i obawiasz się o jakość gromadzonych danych, po konsultacji z Tobą jesteśmy w stanie zaprowadzić tam porządek, aby mieć pewność, że Twój GA4 zbiera dane, których naprawdę potrzebujesz.
Jak możemy Ci pomóc?
Wdrożenie i konfiguracja GA4
Nasi specjaliści i specjalistki z działu Analityki sprawdzą Twój serwis, a następnie przeprowadzą z Tobą konsultacje, aby poznać kluczowe wskaźniki dla Twojego biznesu. Dzięki temu przeprowadzimy wdrożenie GA4, a następnie zaproponujemy najbardziej optymalną konfigurację GA4, co pozwoli w wygodny i zupełnie nowy sposób analizować istotne dane.
Szkolenie, Handbook i wsparcie IT
Wiemy, że GA4 wymaga zmiany podejścia do analityki webowej, dlatego po wdrożeniu i konfiguracji narzędzia, możemy przeprowadzić szkolenie dla Twojego zespołu. Przygotujemy także specjalny Handbook, który wprowadzi w GA4 osoby odpowiedzialne za marketing oraz odpowiednią dokumentację wdrożenia i wersję dla programistów.
Kompleksowe doradztwo w analityce
Poza pomocą we wdrożeniu GA4 możemy zaproponować także szereg innych rozwiązań dotyczących analityki internetowej i nie tylko. Konfigurujemy konta Ads i GSC, wdrażamy platformy consent management oraz tryb consent mode, a także generujemy przejrzyste raporty w Looker Studio. Zapewniamy także doradztwo biznesowe, wspierając m.in. dobór wskaźników które warto śledzić w przypadku Twojego biznesu i wskazujemy obszary analityczne, na których warto się skupić.

Katarzyna Soja, Web Analytics Manager
Rok 2023 jest rokiem Google Analytics 4. Ostatnie firmy chcące nadal korzystać z Google Analytics muszą migrować z Universal Analytics do GA4. To również moment nauki korzystania z nowego narzędzia, które jako specjaliści wspieramy i prowadzimy dla klientów. Migracja do GA4 niesie ze sobą zmiany, które mogą napawać stresem, ale to także nowe możliwości związane z innym narzędziem Googla — BigQuery. W GA4 połączenie z BQ dostępne jest dla wszystkich, co umożliwi ogromnej rzeszy osób wykorzystywanie BigQuery do analiz danych.
Poznaj nas
MBridge tworzy grono specjalistów i specjalistek, którzy ściśle ze sobą współpracują, aby zapewniać kompleksowe wsparcie i osiągać dla naszych klientów najlepsze wyniki.





Zaufali nam
Współpracujemy z dużymi e-commerce’ami, portalami zasięgowymi, biznesami usługowymi B2C i B2B, a także wydawnictwami i wieloma brandami. Dzięki temu mamy duże doświadczenie w różnych branżach i potrafimy odpowiadać na realne potrzeby rynku.











